zaterdag 3 november 2012

Even ter inleiding: ik heb besloten het over een andere boeg te gooien.
Alleen links delen van leuke adresjes is zooo saai. Bovendien doe ik dit al lang in m'n nieuwsbrief. Dus wie alleen adresjes wil, moet zich daar maar op abonneren... : info@isearchforyou.com
Voortaan is m'n blog gewoon een verzamelpot van verhaaltjes die ik leuk vind om te vertellen.


Agenten zijn ook mensen 



Vorige week kom ik geheel in gedachten verzonken uit de Bijenkorf. Ik steek het plein over en luister maar half naar het oorverdovende lawaai. Het lijkt een zwerm meeuwen maar het is gewoon een enorme menigte krijsende mensen. Alsof ze met z'n allen in doodsangst verkeren. (Dat zou overigens zo maar kunnen als ik in de richting kijk waar het lawaai vandaan komt.) Kermis op de Dam. Met duizelingwekkende snelheid worden mensen de lucht in geslingerd om er vervolgens weer net zo hard naar beneden te vliegen. Nooit begrepen wat daar de lol van is.
Met mijn hoofd in de richting van al die thrillseekers, loop ik bijna tegen een paar agenten aan. Met z'n drieën staan ook zij - gezagwekkend in hun strakke uniform en met de borst vooruit - heel serieus naar het volksvermaak aan de overkant te kijken. Net als ik me afvraag of die turende blik betekent dat ze op die afstand zakkenrollers of stiekeme weedrokers kunnen identificeren, hoor ik de langste en stoerste van het stel zeggen: "Ik vind het altijd wel leuk, vooral 's avonds met al die lichtjes..."



Geen opmerkingen:

Een reactie posten