maandag 4 juli 2011

DAG 4 Domaine de l'O (F)

4 juli: Twee stoere lofts in de Dordogne
www.domainedelo.fr
Na de eerste exotische adresjes is het volgens mij tijd voor een 'gewoon' vakantiehuis ;-))
Ik neig er weleens naar te denken dat het in de Dordogne vergeven is van door Nederlanders bevolkte campings; en dan vergeet ik dat er in dat mooie landschap toch ook nog echte parels te ontdekken zijn.
Domaine de l'O valt is daar eentje van. Het boerenhuis met z'n gastenkamers is op zichzelf al de moeite waard; maar waar ik echt als een blok voor val, dat zijn de twee lofts in het bijgebouw. Prachtige grote ruimtes met een wonderschone lichtval; smaakvol maar niet overdadig gemeubileerd. En dan heb ik het nog alleen over het interieur van de twee appartementen (2-6 personen); de buitenkant is sober en prachtig, er zijn ook nog zonovergoten terrassen, en niet te vergeten een zwembad, een tafeltennistafel, een zandbak, fietsen... Ook niet verkeerd: in de buurt kun je tennissen en golfen. En alsof dat nog niet voldoende is, bieden de eigenaren een boodschappenservice en allerlei wellnessbehandelingen aan huis.Veel Nederlanders of niet: m'n volgende vakantie gaat naar de Dordogne!
Van € 900- € 1400 per week.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten